Rókusfaly Gábor: „nem maradhat ki egyetlen fontos tégla sem”
A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola és a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége közös, frissen induló Event menedzsment képzése kapcsán a szak egyik oktatójával, Rókusfalvy Gáborral beszélgettünk, akit legutóbb a 2013-as év rendezvényszervezőjévé választottak.
 
-Milyen út vezet odáig, hogy valaki az év rendezvényszervezője legyen?
-Rögös. Húsz év alázatos, kitartó munka, csapatmunka. Folyamatos önképzés, állandó kitekintés a világra és nyitottság az új dolgokra. Talán a legnehezebb a nagyfokú motiváltság fenntartása mind a csapatban, mind pedig saját magamban. Enélkül nem megy, ez egy embert próbáló szakma néhol hullámvölgyekkel, amikből gyorsan ki kell jönni, anélkül, hogy azt bárki észrevenné…
-Egy kívülálló számára hogyan fogalmazná meg, mitől lesz sikeres egy rendezvény kommunikációja?
-Nyílt fogyasztói események kapcsán nagyon fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hogy kinek tervezzük az eseményt. A rendezvény kommunikációját pedig teljes mértékben a célcsoportunkra kell szabni, számukra releváns „üzenetekkel” kell bombázni őket a megfelelő csatornákon, amikkel a leggyakrabban találkoznak. 
-Ha csak az elmúlt egy évtizedet nézzük, mit lát, mennyire változtak meg a rendezvényeket érintő marketinges trendek?
-Leginkább egy természetes evolúcióról beszélhetünk. Kifinomult a rendezvény, mint kommunikációs csatorna használata. Ez egyben egy szélesebb körű, tudatosabb használatot is jelent. Sokkal gyakrabban és okosabban alkalmazzuk az eseményt, mint marketingkommunikációs eszközt. Természetesen a gazdasági környezet is folyamatosan hatással van a trendekre, a válság kezdete óta nagyobb hangsúlyt kaptak a költséghatékony megoldások, de ugyanígy a közösségi média is komoly befolyással bír a trendekre.
-Oktatóként és gyakorló szakemberként mit lát, mik a legnagyobb hiányosságai a főiskoláról vagy egyetemről kikerülő pályakezdőknek?
-Egyértelműen a gyakorlatiasság az, amit a leginkább hiányolunk a pályakezdőknél. Fontos, hogy a tanulmányaik alatt folyamatában legyen lehetőségük a gyakorlatban is kipróbálni a megszerzett elméleti tudást. Természetesen ez nem helyettesíti azt a tapasztalatot, amit élesben szerezhetnek majd meg a munkájuk során, de megkönnyíti a pályakezdést minden fél számára, és gyorsabban kiderül, hogy ki a valóban rátermett, vagy éppen nem „odavaló”.
-A most induló képzés belül Ön lesz a marketing tantárgyak felelőse. Milyen szempontok szerint válogatta össze az oktatókat?
-Az elméleti tudás mellett nagyon fontos volt számomra, hogy a piacon szakmailag elismert és aktív szereplő legyen, de természetesen az előadói, prezentációs képesség is elengedhetetlen szempontnak számított. Szintén fontos volt, hogy az előadók jól tudjanak összedolgozni, hiszen egymásra épülő anyagokról beszélünk, és nem fér bele, hogy egy fontos tégla kimaradjon, vagy akár egymást ismételgessük…
-Legutóbb, amikor Benyhe Ildikóval beszélgettem a szakról, tőle is megkérdeztem: Ön személy szerint miért tartja fontosnak az Event menedzsment szak beindítását?
Rohanó világunkban, ebben a felgyorsult, kiélezettebb versenyhelyzetben egyre kevesebb idő jut arra, hogy a munkatársakat házon belül képezzük, nevelgessük. Sokszor érezzük azt, hogy pont az alapok hiányoznak, amiket utólag nehezebb visszaépíteni.
Szeretnénk középtávon elérni, hogy ebben a most már a fiatalok körében egyre „divatosabb” hivatásban egy a szakma minél szélesebb körében elfogadott tanterv álljon össze, és ezt a tudást elismert, már „sokat látott” oktatók adják át a jövő nemzedékének.
Felkeltettük az érdeklődését? A képzésről bővebb információkat találhat a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola hivatalos honlapján, továbbá a szak folyamatosan frissülő facebook-oldalán, ahol ahol az érdeklődők számára a képzés szervezője pályázatot hirdet. A sikeres pályázók közül egyvalaki ingyenesen vehet részt a BKF prémium rendezvényszervező képzésén, emellett további értékes ajándékok is gazdára találnak.